A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, az Enterprise Europe Network – Szeged, és a Junior Achievement Magyarország középiskolás diákok számára közös kalandot hirdetett 16-18 év közötti középiskolás fiataloknak, akiknek vannak elképzeléseik a vállalkozásokról és tudatosan tervezik jövőjüket.
Iskolánkból egy csapat nevezett. Egy vállalkozás ötletét kellett beküldeni, s a legjobb 10 csapatot hívták be a döntőbe.
A vállalkozásunk egy saját cukrászat és cukrászda működtetése.
Az ötlet eredete az, hogy idegenforgalmi szakközépiskolások vagyunk, és sokat tanultunk a magyar gasztronómiáról, világhírű cukrászainkról, hungarikumainkról.
A jövőben szeretnénk minél több magyar és külföldi emberrel megismertetni ezeket a csodálatos ízeket. Hitvallásunk, hogy Magyarország e kincseit mindenkinek meg kell kóstolnia.
Vállalkozásunk helyszíne Ópusztaszer, a magyar államalapítás helye.
Évente közel 220 000 vendéget regisztrálnak. Sokan érkeznek külföldről is, de a belföldi látogatók száma is jelentős.
Az Emlékpark látnivalóit, vonzerőit jól kiegészíti a Hungarikum Cukrászda, ahol csak magyar süteményeket, pálinkákat, borokat, söröket, pezsgőt, ásványvizet, szörpöt, teát fogyaszthat a vendég. Ajándékba vásárolhat díszcsomagolásban Szamos marcipánt, mézeskalácsot, exkluzív palackozott pálinkákat, borokat.
A nyersanyagokat a környékbeli őstermelőktől szerezzük be: tej, tojás, liszt, termelői méz, gyógyteák, idény gyümölcsök. Ezzel elősegítve a helyi foglalkoztatás, a gazdaság fellendülését. Másrészt a környezettudatos tevékenységet, a szállítás lerövidítésével, a káros kibocsájtást csökkenthetjük.
A cukrászda berendezése vesszőbútor, amelyet a Tiszaalpári Czinege Manufaktúra készít.
Izgatottan vártuk az eredményt. Kedden délután kaptuk az E-mailt, hogy csütörtökön mi is mehetünk a döntőre, Szegedre.
A verseny előtt még „agyaltunk, hogyan lehetne készülnünk, mit vigyünk, hogyan öltözzünk?
Kitaláltuk, hogy piros-fehér-zöld blúzban megyünk, ezzel is szimbolizálva a Hungarikum témánkat. Kóstolót is vittünk termékeink közül, finom Rákóczi túrós süteményt.
A döntő 4 összetett feladatból állt. Először be kellett mutatni vállalkozásunkat, 10 perc felkészülés után 2 perc alatt. A második feladat stratégiai terv készítése volt, 15 perc felkészülés állt a rendelkezésünkre, s 3 perc alatt kellett elmondani a marketing eszközeinket. A harmadik feladat teszt jellegű feladatlap kitöltése volt, itt már szükségünk volt az általános műveltségre és a társadalomismeretre is. A kérdések között szerepelt pl. „Sorold fel a rendszerváltás utáni kormányokat!” vagy „Nevezz meg 4 volt magyar köztársasági elnököt!”
Az utolsó feladat nagy kreativitást igényelt. Reklámkampányt kellett készíteni költségtervvel együtt, valamint egy rádió reklámspot-t megírni, a saját vállalkozásunk forgalmának fellendítésére.
A részpontszámokat nem tudtuk, csak a zsűri általános értékelésekor vonhattuk le a következtetést, hogy a szempontok alapján „nem állunk rosszul” A zsűri kihangsúlyozta, figyelték a megjelenést, a csapat összetartását, kommunikációs készségét, kooperációs hajlandóságát. A verseny érdekessége volt, hogy segítséget lehetett kérni a zsűritagoktól, akik neves szakemberek voltak. Ezért plusz pontokat kaptunk.
Az eredményhirdetés izgalmas volt. Az utolsó három, dobogós hely maradt, s még mindig nem mondták csapatunkat. Két csapat maradt. Kihívták mindkét csapatot, ott álltunk egymással szemben, s már csak a győztest nevezték meg:
HUNGARIKUM CUKRÁSZDA!
Nagyon boldogok voltunk! Mindenki gratulált az eredményhez, s rengeteg ajándékot kaptunk. A trófea: a Szilánk Glass Company által erre a versenyre készített gravírozott üveg emléktárgy.
A csapat: Szivák Henrietta 11.C, Tarjányi Réka 11.C és Szabó Adrienn 11.C
Felkészítő tanár: Szabóné Csépe Erzsébet
……és aki segített még nekünk: Balogh Bence 12.C
|