Köszönjük!


BJGmeteo

III. Mobilrobot-programozó országos csapatverseny
2011. április 03. vasárnap, 14:56

Márton Bertold és Faragó Zoltán 9.F

2011 tavaszán a Kecskeméti Főiskola Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai (GAMF) Kara és a kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium által szervezett, III. Mobilrobot Programozó országos csapatversenyre -iskolatípustól függetlenül- 9-13. évfolyamos tanulók, minimum 2 fős, maximum 4 fős csapata nevezhetett.

A versenyen való részvételünk célja ennek a nagy népszerűségnek örvendő hazai versenynek a megismerése, ezért iskolánkból két csapat is nevezett.  Az első fordulóból Márton Berti és Faragó Zoli, 9.F osztályos tanulóknak sikerült továbbjutni. Bár mindketten többször vettek részt a First Lego League robotversenyeken, ezen a kecskeméti versenyen életkorban és tapasztalatban is újoncnak számítottak, így a döntőbe jutással és az ott elért nyolcadik helyezéssel elégedettek vagyunk, hiszen méltóképpen képviselték iskolánkat és a LegoRockers csapatot. A versenyzők az értékes tárgyjutalmak mellett még a GAMF előadótermeibe, laboratóriumaiba is ellátogathattak.

Miből is állt ez a verseny?
Az  első fordulóban a csapatoknak otthoni munkával kellett tetszőlegesen tervezett és épített

Mindstorms NXT robotokra egy általuk választott legalább két robot kommunikációját (bluetooth technológia)
kihasználó programozási feladatot megvalósítaniuk. Pályamunkaként a program magyarázatokkal ellátott forráskódját, a megoldott feladat leírását, és a megoldásról, robotok működéséről készített videót kellett elküldeni.

Bertiék Morse kóddal kommunikáló robotokkal pályáztak.

A döntő feladatai csak a helyszínen váltak ismertté: a csapatoknak egy elkészített (nyomtatott alapú) terepasztalon kellett útvonalkövetési és akadálypálya jellegű feladatokat megoldaniuk. A programozási környezetet szabadon megválaszthatták. Minden csapat egyformán megépített robottal dolgozott. A robotokat a csapatok a helyszínen kapták, átépítésére nem volt lehetőség. Így valamennyi robot azonos szerkezetű és rendelkezett fény-, hang-, ultrahang- és nyomásérzékelőkkel, valamint két szervo motorral. A helyszínen a felkészüléshez 90 perc állt rendelkezésre.

A 90 perc letelte után a csapatok az akadálypályán bemutatták a megoldásaikat, valamint előadás formájában az első fordulóban elkészített pályamunkájukat.
Az akadálypályán a feladatok megoldása során a teljesítés idejét és a feladat megvalósításának precizitását figyelték.
A végső sorrend a zsűri döntése alapján alakul ki, amelynek része:
- az első fordulóban, otthoni pályamunkaként elkészített program és robot,
- a második fordulóban, a döntő helyszínén megvalósított akadálypálya megoldása,
- a megtartott előadás.
Tehát a verseny győztes csapatának egyaránt rendelkeznie kell programozói tudással, kreatív tervezési, probléma-megoldási kompetenciákkal és előadói képességekkel is.
Az egész napos döntő szervezése, hangulata nagyon jó volt, mind a versenyre utazó diákok, mind a felkészítő tanáruk, Gilicze Tamás  számára hasznos tapasztalatokkal szolgált, elősegítve a jövő évre való felkészülést.

 A verseny honlapja: www.gamf.hu/robotverseny, a döntőről a verseny szervezőinek összefoglalója, és a galéria képei is tudósítanak.

 


eXTReMe Tracker