Köszönjük!

Hol jártunk?
A HOVENTA kiállításon jártunk-szakmai kirándulás Budapesten
2010. december 02. csütörtök, 14:47

2010. október 22-én délután iskolánk idegenforgalmi tagozatos tanulóival ellátogattunk Budapestre az évente megrendezésre kerülő Nemzetközi Szálloda- Vendéglátóipari és Gasztrotechnikai Szakkiállításra
A szakmai- és a nagyközönség itt megtekintheti a vendéglátásban alkalmazott új technikai berendezéseket, ételkészítési technológiákat, alapanyagokat, a legújabb piaci trendeket és innovációkat, a szállodák, hotelek fényűző és mindenféle kényelmet kielégítő világát.

Bővebben...

„A mikrobák az emberek” között...
2010. november 25. csütörtök, 08:26

2010. november 12-én került sor Szegeden, a Szegedi Tudomány Egyetem Élelmiszermérnöki karán „A mikrobák az emberek” között c. előadásra Gerő László tanár úr vezetésével.
Az iskolából a biológia-kémia tagozatról 21 tanuló vett részt. Az előadás nagyon érdekes volt, amit gyakorlat is kiegészített. A  kísérletet során környezetünk szennyezettségét vizsgáltuk meg, mikroszkóp segítségével szöveteket, olajokat penészgombákat figyelhettünk meg. Ezen a délután sok új információval gyarapítottuk tudásunkat, amit a képek is bizonyítanak.

Sivatag - Interaktív kiállítás
2010. november 24. szerda, 11:14

2010. október 16-án Budapestre látogattunk, melynek egyik célja a Magyar Mezőgazdasági Múzeum koordinálásban a National Geographic Kids kiállítás megtekintése volt, melyen a sivatag élővilágát figyelhettük meg. Különleges környezetben rengeteg kérdésre kaptunk választ, színes képeken és élethű szobrokon tanulmányozhattuk az ismert és kevésbé ismert, a forrósághoz és a szárazsághoz csodálatosan alkalmazkodott élőlényeket. Játékos tudáspróbán is részt vettünk. Játékkártyalapot és kellékeket kaptunk a belépéskor, melyek segítségükre voltak, hogy megfejtsük az érdekes fejtörőket. Érdemes volt játszani, mert a jó megoldást finom csokival és érdekes újságokkal jutalmazták.
Több, mint 70 diák utazott a szombati napon a fővárosba, s a sivatagi interaktív kiállítás mellett a Szépművészeti Múzeum állandó kiállítását is megtekintette a népes csapat egy része.
Kísérő nevelőink voltak: Lantos Rita, Tábori Leventéné, Hercz Anett

Madármegfigyelési Világnap
2010. október 04. hétfő, 00:00

Október 2-án a Tiszaalpáron megrendezésre kerülő Madármegfigyelési Világnapon vettünk részt, a 9. 10. és 11. évfolyam biológia-kémia tagozatos tanulóival.
Ezen a napon a világ minden táján madarakat tanulmányoznak, vándor madarakat számolnak meg. A mi iskolánk is részt vesz az országok közötti versenyen, már több éve.

Kutatók éjszakája
2010. szeptember 27. hétfő, 20:24

Évek óta szeptember utolsó péntekjén rendezik meg az egyetemi városokban a kutatók éjszakáját. Ezen az estén megnyílnak az egyetemek kapui, és az érdeklődők bejuthatnak laboratóriumokba, kísérletezhetnek, és különböző természettudományos előadásokat hallgathatnak meg. Iskolánk minden évben szervez kirándulásokat erre az alkalomra. Szeptember 24-én 50 tanuló és 5 tanár együtt vett részt Szabó László tanár úr és Baricsné Kapus Éva tanárnő szervezésében Szegeden a kutatók éjszakáján.

Bővebben...

"Nektek órátok van, nekünk időnk"
2010. szeptember 26. vasárnap, 16:44

A címben idézett afrikai közmondás az emberekről szól.
A hatodikosok részesei voltak egy különleges  interaktív  kiállításnak, amely az emberi természetről és a fenntartható fejlődésről szólt.
Az alábbi gondolatokkal és a kiállítás képeivel ezt az élményt szeretnénk megosztani a honlap látogatóival.
Mire van szüksége egy emberi lénynek? Egy korty vízre, betevő falatra, szerető ölelésre, biztonságos közegre, szabadságra... Hogy az ember milyen módon oltja oly sokféle szomját, hatást gyakorol a természetre és társai életére.