Köszönjük!

Diktatúrák örvényében
Írta: Széll Gábor
2012. február 20. hétfő, 11:47

A Terrorfolyosó folytatódik. Az 1. emeleti átjáróban látható kiállítás még két napig, hétfőn és kedden 8-13 óra között látogatható.

Február 23-án Diktatúrák örvényében címmel diákkonferenciát és interaktív kiállítást rendezünk, hogy közös összefogással állítsunk emléket a kommunista és a náci diktatúrák áldozatainak. 14.30-tól három helyszínen előadások hangzanak el, az Átjáró helyén 16 órakor megnyíló "Terrorfolyosón" pedig a korszakhoz kapcsolódó tárgyak, visszaemlékezések, archív felvételek kapnak helyet. A rendezvény programja innen, az előadók és támogatók listája pedig innen tölthető le.

Találkozás a reformkor nagyjainak leszármazottaival
Írta: Ágoston Luca és Tar Dóra (9.B)
2011. december 27. kedd, 08:00

November 25-én Budapestre látogattunk, ahol a Kossuth Szövetség meghívásából a Magyar Tudományos Akadémián rendezett találkozó vendégei voltunk. A Batsányi János Gimnázium és Szakközépiskolát Losoncziné Szentandrási Erzsébet, iskolánk nyugalmazott tanára, Széll Gábor, a történelem munkaközösség vezetője, a diákok részéről pedig Sarusi Fanni, Tar Dóra, Ágoston Luca (9.B), Klucsai Róbert, Muladi Márk és Bernát Renáta (12.F) képviselte.

Leletgyűjtés a puszták földjén
Írta: Keresztes-Nagy Kinga és Berczeli Alex
2011. november 13. vasárnap, 18:23

Október 17-én iskolánk földrajz és történelem iránt érdeklődő diákjai közül 45-en vehettünk részt az SZTE Régészeti Tanszéke, a Természeti Földrajzi és Geoinformatikai Tanszéke és a Földtani és Őslénytani Tanszéke által szervezett közös projektben. Cseri Gáborné, Baricsné Kapus Éva és Hercz Anett tanárnők, valamint Széll Gábor tanár úr kísértek el minket a puszták földjére…

Bővebben...

Zombori megemlékezés az aradi vértanúkról
Írta: Nagyistók Edit és Ormos Petra
2011. október 25. kedd, 07:29

Október 5-én száz ágra sütő napsütésben indultunk el Csongrádról a szabadságharcok, a világháborúk és a megtorlások ártatlan áldozatainak emlékére rendezett kegyeleti gyásznapra Zomborba.A küldöttségben utazott Losoncziné Szentandrási Erzsébet, az iskola nyugalmazott tanára, Kiss Attila, a Csongrádi Oktatási Központ vezetője és Széll Gábor, a történelem munkaközösség vezetője, valamint a diákok képviseletében Ormos Petra, Nagyistók Edit (8.F), Klucsai Róbert, Muladi Márk és Bernát Renáta. (12.F)

Visszatekintő: Madármegfigyelésen a biológia tagozatosok
2011. október 22. szombat, 22:01

Mint minden évben, most is elmentünk október elsején a Nemzetközi Madármegfigyelési Világnap eseményeként Tiszaalpárra. A 9. 10. és a 11. biológia-kémia tagozatosokkal körbejártuk a Várdomb környéki holtágat, amit a képek jól mutatnak.

Ópusztaszeri kirándulás
Írta: Horváth Vanda, Jójárt Alexandra 9.F
2011. október 19. szerda, 20:36

Pár diák a Batsányi János Gimnáziumból szeptember 22-én részt vehetett egy Ópusztaszeri programon. Reggel fél 8 után indult a busz, amelyen szentesi-és csongrádi gimnazisták ültek kísérőtanáraikkal. Amint beértünk az Ópusztaszeri Nemzeti Parkba regisztráltunk és indultunk a „Szentesi tanya” másához, ott hallhattunk egy érdekes nyitóbeszédet magyarul, majd ugyanazt románul is elmondták (ugyanis azon a napon volt a Határon Átnyúló Együttműködési Program) Amikor a beszéd véget ért, a csapat kettészakadt külön a pedagógusok és külön a diákok mentek az érdekes előadásokra. Mi egy régi iskola másához mentünk és ott a terület növényvilágával kapcsolatos prezentációt láthattunk, egy rövidke szünet után pedig a hüllőkről esett szó.